Garanties
Informatie over RMA aanvragen
Voldoet een product niet aan uw verwachtingen of is er een defect opgetreden, dan kunt u dit (als consument zijnde) altijd binnen 14 dagen bij ons aangeven. Wij zullen er dan alles aan doen om de afhandeling zo spoedig mogelijk te laten verlopen. In het geval er een defect na de retourtermijn optreedt lossen wij dit natuurlijk ook graag zo snel mogelijk voor u op.
Aanspraak maken op garantie en/of reparatie
In de volgende gevallen kun je aanspraak maken op garantie of jouw product ter reparatie aanbieden:
- Defect binnen de garantietermijn van het product;
- Defect buiten de garantietermijn van het product, met in acht neming mogelijke kosten;
- Product verkeerd geleverd door Unbound VR;
- Verkeerd besteld product of retourneren onder de wet Koop op Afstand.
Wanneer u uw product naar ons wenst op te sturen om te laten onderzoeken, zijn de retourkosten voor uw eigen rekening. Wanneer uit onderzoek blijkt dat uw garantieaanvraag geldig is, ontvangt u de gemaakte retourkosten van ons terug.
Let op: u ontvangt van ons enkel de standaard retourkosten terug. Hiervoor dient u uw betalingsbewijs aan ons voor te leggen.
Zodra een product bij ons binnenkomt voor een garantieaanvraag zullen wij eerst beoordelen of het probleem binnen of buiten garantie valt, en of het probleem door onze VR-specialisten op te lossen is. Producten met (interne) vocht-, val-, stoot-, zon- en/of drukschade vallen in de meeste gevallen buiten garantie. Als het geen garantiegeval betreft zijn er mogelijk (onderzoeks)kosten verbonden aan de behandeling van de serviceaanvraag en de reparatie van het product. Wij proberen u altijd vooraf een schatting te geven van deze mogelijke kosten, zodat u niet voor onverwachte kosten komt te staan.
Direct contact met de fabrikant
Bij sommige producten, zoals HTC Vive producten*, is het sneller om direct contact op te nemen met de fabrikant. Sommige fabrikanten repareren een product namelijk kosteloos, of bieden hiervoor aan het product op te sturen ter reparatie onder garantie. Wij raden daarom in sommige gevallen aan om zelf direct contact op te nemen met de fabrikant voor een zo spoedig mogelijke afhandeling van uw RMA-aanvraag.
Vragen over service en retourneren
Heb je een vraag over garantie, een geretourneerd product of een andere servicevraag? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.