Nederlands

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Let op: voor zakelijke bestelling gelden er andere retourvoorwaarden dan voor consumenten. Wil je een zakelijke bestelling retour sturen? Bekijk dan onze Algemene retour voorwaarden.

Wanneer we jouw retour hebben ontvangen, wordt deze door onze retourafdeling gecontroleerd op de staat en werking van het product (indien van toepassing). Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Hoe meld ik mijn retour aan?

Jouw retour aanmelden is heel simpel. Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst van jouw product(en) bij ons aan. Je kunt dit eenvoudig doen door een e-mail te sturen naar onze klantenservice ([email protected]) of via onderstaande button naar ons contactformulier te gaan. Vermeld hierbij jouw ordernummer zodat we je snel van dienst kunnen zijn.

Stuur ons een bericht

Na het aanmelden van je retour ontvang je van ons een e-mail met daarin jouw RMA nummer en retourinstructies. Via ons online retourplatform kun je eenvoudig zelf het terugsturen van de producten regelen. Vul hiervoor jouw bestelnummer en e-mailadres in waarmee je de bestelling bij ons hebt geplaatst. De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening, tenzij de schuld bij ons ligt (bijvoorbeeld wanneer je een verkeerd product van ons hebt ontvangen).

Let er op dat je retour aan een aantal voorwaarden moet voldoen wanneer je het naar ons terugstuurt:

  • Stuur jouw producten in de originele verpakking en inclusief alle accessoires naar ons toe.
  • Zet jouw gegevens terug naar de fabrieksinstellingen (indien dit van toepassing is).
  • Zorg ervoor dat je retour in een goed beschermende doos naar ons wordt teruggestuurd. Zo voorkom je dat het product beschadigd bij ons retourcentrum aankomt;
  • Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat het bij een retour goed verpakt is.

Zakelijk

Voor zakelijke bestelling gelden andere regels en wetten dan voor consumenten (ook wanneer je een zakelijke bestelling hebt geplaatst voor eigen gebruik). Zo heb je als bedrijf of organisatie een ‘onderzoeksplicht’ naar de bestelde producten en ben je uitgesloten van het retourrecht (de wet ‘Kopen op Afstand’).

De bestelling kan als zakelijke worden beschouwd wanneer deze voldoet aan een, of meerdere, van de volgende voorwaarden:

  • De bestelling is geplaatst via onze zakelijke webshop.
  • De bestelling is geplaatst met een zakelijk/bedrijfs e-mailadres (eindigend op ‘@bedrijfsnaam.nl’).
  • Er is een bedrijfsnaam opgegeven tijdens het bestelproces.
  • Er is een product besteld dat strikt voor zakelijk gebruik is bedoeld (zoals Google Glass 2, Microsoft HoloLens 2, Varjo XR-3 etc.).

Ben je toch niet tevreden over jouw (zakelijke) bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice ([email protected]). Voor het verwerken van een zakelijke retour rekenen wij (afhankelijk van het geretourneerde product) 5% tot 20% verwerkingskosten. De verwerkingskosten zijn gebaseerd op de tijd die nodig is om geretourneerde producten te controleren, te verwerken en opnieuw in te boeken als tweedekans producten. Is jouw bestelling nog niet verzonden? Dan kun je deze zonder verplichtingen nog tijdig annuleren. Hier worden geen annulerings- of verwerkingskosten voor berekend. Voor meer informatie zie ook onze Algemene retour voorwaarden.

Annuleren

Heeft u al een bestelling bij ons geplaatst, maar wilt u deze toch wijzigen of annuleren? Dat kan! Stuur een e-mail naar onze klantenservice met het verzoek om uw order te wijzigen of annuleren. Vergeet hierbij niet uw ordernummer te vermelden. Let op: het annuleren van uw bestelling kan alleen wanneer uw pakket nog niet verwerkt is. Wanneer uw pakketje al onderweg is, is het helaas niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren. In dat geval kunt u het pakketje aan de deur weigeren waardoor de bezorger deze mee terug neemt, of u kunt via bovenstaande retourstappen het pakket naar ons terugsturen.

Retourneren buiten de Europese Unie

Hieronder vindt u belangrijke informatie met betrekking tot het retourneren van bestellingen buiten de EU.

  • Retourlabels: Voor retouren buiten de EU kunnen wij geen retourlabels aanmaken. Als klant dient u zelf voor retourlabels te zorgen. Neem contact op met uw gekozen vervoerder om de vereiste retourdocumenten en labels te verkrijgen. Zorg ervoor dat u de juiste retourinstructies volgt om ervoor te zorgen dat uw retourzending probleemloos wordt verwerkt.
  • Douanekosten: Houd er rekening mee dat u als klant verantwoordelijk bent voor de kosten die u aan de douane betaalt bij het retourneren van een bestelling buiten de EU. Deze kosten kunnen douanerechten, belastingen en andere heffingen omvatten. Het is belangrijk dat u contact opneemt met de douane of de vervoerder om de vereiste stappen te volgen om deze kosten terug te vragen. Wij kunnen deze kosten niet namens u terugvorderen.
  • Douanepapieren: Bij het registreren van uw pakket bij de vervoerder en het invullen van de douanepapieren, zorg ervoor dat duidelijk wordt vermeld dat het om een retourzending gaat en niet om een nieuwe zending. Als dit niet wordt vermeld, kunnen er douanekosten in rekening worden gebracht wanneer wij het pakket moeten ophalen. Helaas kunnen wij deze kosten niet voor u betalen. Indien er douanekosten worden berekend, zullen wij het pakket naar u terugsturen.
  • Klachtenregeling

    Particulier

    Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken bij onze klantenservice. Wij proberen u dan zo goed mogelijk van dienst te zijn om tot een gewenste oplossing te komen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur Geschilbemiddeling. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

    Zakelijk

    Een probleem is altijd vervelend, zeker als je er met een van onze medewerkers niet direct uit komt. Graag willen we samen kijken naar een oplossing voor je klacht. Omdat wij onze klanten een optimale service willen verlenen vinden wij het belangrijk om van te horen als je klachten hebt over onze dienstverlening. Doe dit - mede om eventuele schade te beperken - zo snel mogelijk. Volgens de wet is een klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking gebeurt. Dit geldt ook in het geval dat het gekochte product niet de eigenschappen heeft die je op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Het is in jouw belang om je klachten schriftelijk kenbaar te maken.

    Als je een klacht bij ons indient, wordt die uiterlijk binnen 14 dagen beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij je binnen 14 dagen weten wanneer je antwoord kunt verwachten. Je kunt je klacht op per e-mail zenden naar [email protected].

is toegevoegd aan je winkelmandje.