SenseGlove Nova 2

Heb je een vraag?
Onze klantenservice is tot 17:00 uur geopend
Heb je vragen over ons retourbeleid, garantie, levertijden of andere algemene vragen. De antwoorden op je vragen vind je waarschijnlijk hier op onze FAQ pagina.
Vind je de bepaalde productinformatie die je nodig hebt niet op deze productpagina, dan kun je via onze support pagina een vraag stellen. We streven ernaar om dezelfde dag nog naar je te reageren.
Of heb je een andere vraag of wil je iets overleggen?
- Voor 23:00 besteld, dezelfde dag verzonden.
- Gratis verzending, vanaf €75,-
- Specialistisch advies en hulp bij installatie
- Beoordeeld 8.8 door 566 klanten
Voor- en nadelen
- Verbeterde haptische ervaring: Het grootste voordeel van de SenseGlove Nova 2 is de toevoeging van haptische feedback in de handpalm. Hierdoor krijg je een nog beter gevoel van aanraking en grip tijdens het manipuleren van virtuele objecten, wat de immersie en realisme van je ervaringen vergroot.
- Actieve en force feedback: De Nova 2 combineert actieve contactfeedback en force feedback, waardoor je daadwerkelijk objecten kunt voelen en de grootte en het gewicht ervan kunt waarnemen. Dit zorgt voor een nauwkeurige en meeslepende interactie in de virtuele wereld.
- Individuele vingertracking: Dankzij de mogelijkheid om elke vinger afzonderlijk te volgen, biedt de SenseGlove Nova 2 ongekende precisie bij het vastpakken en manipuleren van objecten. Dit verhoogt de nauwkeurigheid en controle en opent de deur naar complexere virtuele handelingen.
- Mogelijke compatibiliteitsbeperkingen: Afhankelijk van het gebruikte platform of de gebruikte software, kunnen er beperkingen zijn wat betreft de compatibiliteit van de SenseGlove Nova 2. Het is belangrijk om te controleren of het product compatibel is met de specifieke systemen en toepassingen die je wilt gebruiken.
- Fysieke beperkingen: Hoewel de SenseGlove Nova 2 is ontworpen met comfort en ergonomie in gedachten, kan het dragen van een handschoen gedurende langere periodes enige fysieke vermoeidheid veroorzaken. Daarnaast kan het de natuurlijke bewegingsvrijheid van je handen enigszins beperken, wat in sommige situaties als ongemakkelijk kan worden ervaren.
- Voor het implementeren van SenseGlove Nova is het aan te raden om contact op te nemen met onze XR Tech Specialist.
Wat zit er in de verpakking
- 2 x SenseGlove Nova 2 handschoenen (links en rechts)
- 2 x Controller mounts
- 1 x Oplaadkabels en adapter
- 1 x Draagkoffer
- 1 x Handleiding
Use Cases van de SenseGlove Nova 2
De SenseGlove Nova 2 wordt ingezet in diverse industrieën en toepassingen. Ontdek hieronder hoe bedrijven en instellingen deze haptische handschoenen gebruiken om hun processen te optimaliseren.
VR-training
De Nova 2 maakt realistische trainingssimulaties mogelijk, waardoor gebruikers fysieke handelingen kunnen oefenen zonder risico’s of hoge kosten. Volkswagen implementeerde SenseGlove Nova voor het trainen van monteurs in de assemblage van de Volkswagen T6 en T7.
Onderzoek en Teleoperatie
Onderzoekers en bedrijven gebruiken de Nova 2 om handbewegingen en krachtsensoren te analyseren. Een groot technologiebedrijf gebruikte de handschoen voor teleoperatieprojecten waarbij gebruikers op afstand een robotische hand konden besturen.
Virtuele Prototyping
Dankzij haptische feedback kunnen ontwerpers en ingenieurs virtuele prototypes fysiek evalueren, wat de productontwikkeling versnelt. Fraunhofer IEM optimaliseerde ontwerp- en assemblageprocessen met SenseGlove.
Marketing en Productdemonstraties
Met de Nova 2 kunnen bedrijven interactieve productervaringen creëren. Procter & Gamble Health gebruikte de handschoenen om klanten op een innovatieve manier kennis te laten maken met hun producten.
Medische Training
De Nova 2 wordt ingezet voor medische simulaties, waardoor professionals complexe procedures kunnen oefenen in een veilige virtuele omgeving. MedVR gebruikte SenseGlove voor trainingsdoeleinden in de gezondheidszorg.
Militaire Training
Militaire organisaties trainen soldaten in virtuele gevechtsscenario’s. Engineering & Computer Simulations (ECS) ontwikkelde een virtuele gevechtstrainingsomgeving voor Amerikaanse soldaten met SenseGlove.
Ruimtevaarttraining
NASA gebruikt de Nova 2 voor astronautentraining in een virtuele nul-zwaartekracht omgeving. Dit stelt astronauten in staat om complexe handelingen te oefenen voordat ze daadwerkelijk de ruimte in gaan.
Revalidatie
SenseGlove wordt in de medische sector ingezet voor revalidatie, waarbij patiënten motorische vaardigheden kunnen herwinnen door middel van interactieve therapieën. Erasmus MC personaliseert revalidatieprogramma’s met SenseGlove.
Onderwijs
Onderwijsinstellingen gebruiken de Nova 2 om studenten praktijkervaring te bieden. Staffordshire University gebruikt SenseGlove in educatieve programma’s voor een meeslepende leerervaring.
Industriële Simulaties
Bedrijven simuleren industriële processen met de Nova 2, zodat werknemers veilig en efficiënt kunnen trainen. Sandvik gebruikte de handschoenen voor het trainen in onderhoudsprocedures voor mijnbouwtrucks.
Cultuur en Entertainment
De Nova 2 wordt ook gebruikt voor interactieve museumervaringen en themaparken. Huaging en NCSIST ontwikkelden een meeslepende culturele ervaring met de SenseGlove Nova 2.
Luchtvaarttraining
Luchtvaartmaatschappijen trainen hun personeel met SenseGlove voor meer realistische en veilige scenario’s. Emirates traint cabinepersoneel met VR en haptiek voor een betere leerervaring.
Automotive
Autofabrikanten trainen monteurs en ontwikkelen voertuigen in virtuele omgevingen. Volkswagen gebruikte de SenseGlove Nova voor assemblagetrainingen.
Onderzoek naar Menselijke Interactie
Onderzoekers bestuderen menselijke interactie met virtuele omgevingen met de Nova 2. Staffordshire University ontdekte nieuwe manieren om geschiedenis en onderwijs interactiever te maken.
Robotica
SenseGlove wordt in de robotica gebruikt voor besturing op afstand en haptische feedback. Wetenschappers experimenteren met deze technologie om interactie met robots natuurlijker te maken.
SenseGlove Nova 2
Opmerking: De SenseGlove Nova 2 is ontworpen voor professionele toepassingen zoals VR-training en onderzoek. Controleer de compatibiliteit met uw VR-systeem voordat u tot aankoop overgaat.
De SenseGlove Nova 2 is een geavanceerde haptische handschoen die een nieuw niveau van immersie biedt in VR-omgevingen. Door de integratie van actieve contactfeedback kunnen gebruikers virtuele objecten in hun handpalm voelen, wat zorgt voor een natuurlijke en realistische interactie.
Belangrijke kenmerken van de Nova 2 zijn onder andere:
- Actieve contactfeedback: Een haptische strap oefent druk uit op de handpalm, waardoor interacties met virtuele objecten levensecht aanvoelen.
- Krachtfeedback: Magnetische frictieremmen simuleren de grootte en stijfheid van objecten, met een kracht tot 20N per vinger, wat overeenkomt met het gewicht van een 2 kg baksteen.
- Vibrotactiele feedback: Geavanceerde actuatoren in de duim en wijsvinger leveren realistische trillingen voor bijvoorbeeld knopklikken en impactsimulaties.
- Vingertracking: Sensoren registreren de buiging en strekking van de duim, wijs-, middel- en ringvinger, evenals de zijwaartse bewegingen van de duim, voor nauwkeurige handbewegingen in VR.
De Nova 2 is ontworpen met comfort en gebruiksgemak in gedachten. Het slanke ontwerp en de eenvoudige aan- en uittrekbaarheid maken het geschikt voor langdurig gebruik. Bovendien is het verwisselen van zachte handschoenen voor verschillende maten vereenvoudigd, en is het monteren van trackers voor nauwkeurige bewegingstracking nu gebruiksvriendelijker.
SenseGlove biedt een speciaal Academic Program voor onderwijsinstellingen en onderzoekscentra die de Nova 2 willen gebruiken voor wetenschappelijke doeleinden. Dit programma geeft academische gebruikers toegang tot speciale prijzen en ondersteuning om de implementatie van haptische technologie in educatieve en onderzoeksomgevingen te vergemakkelijken. Neem contact met ons op voor meer informatie. De korting is 20% voor instellingen die aan de eisen voldoen.
De SenseGlove Nova 2 is een geavanceerde oplossing voor professionele VR-trainingen en onderzoeksdoeleinden.